05 September 2010

Simpan Dulu Belanja Kemudian.....

Salam Pembaca Blog Duit Iqmal.....

Alhamdullilah, kita dapat bersua lagi kali ini dan saya panjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi kerana dengan izinnya saya dapat berkongsi idea melalui penulisan di blog ini…

Dalam saya berbual dan berbincang dengan rakan dan kenalan berkaitan dengan pengurusan kewangan, saya dapati rata-rata kebanyakan mereka masih lagi mengamalkan pengurusan kewangan yang biasa - biasa yang dilakukan oleh ramai orang yang tidak berjaya dalam pengurusan kewangan mereka. Ya, yang biasa-biasa dilakukan oleh ramai orang! Dan apabila melakukan sesuatu yang menjadi kebiasaan yang dilakukan oleh orang lain, maka hasilnya pun sama dengan apa yang diperolehi oleh kebanyakan orang (Mereka yang mempunyai masalah kewangan yang serius!).

Kenapa anda ikut cara mereka jika anda tahu apa yang dilakukan itu tidak betul?

Baiklah bagi menyelesaikan isu dan permasalahan ini, biar saya berkongsi dengan anda tip ini….Simpan Dahulu Sebelum Anda Berbelanja..

Peruntukan dahulu 10% untuk diri anda bukan? Ditegaskan disini, jika anda ingin mencapai kebebasan kewangan anda perlu patuhi saranan ini. Tanpanya anda mungkin tidak dapat menguruskan kewangan dengan baik buat selamanya… Mungkin ada yang bertanya....

“Saya faham perlu disimpan 10%, tetapi mahu simpan di mana ?

Tunggu Pada Post Yg Akan Datang......

No comments:

Post a Comment