27 June 2010

Berita Tak Berapa Baik....

Salam...

Semalam baru aku ceritakan khabar berita yang baik untuk aku dan semua pemegang saham KPF.... Pemberian Divden dan bonus berakhir Disembern 2009 berjumah 14%...

Malangnya hari ni aku dapat call dari bapa ku dikampung berkenaan Buah Sawit Ku dicuri orang... Bengang betul banyak atau tak tak pasti lagi sebab tak nampak... Tapi kalau apa yang dilihat pagi tadi ... Tinggal lebih kurang 10 tandan aje yang tinggal untuk potongan pusingan kali ni dah kira banyak le yang kena curi..... Yang bagus nya segala pelepah yang dipotong dan lain lagi disusun rapi aje.. Kalau orang datang masa dia tgh buat kerja pun org beranggapan aku yang upah dia potong itu sawit..... Bijak betul lah itu orang....

Tapi aku tetap bersyukur sebab yang dia orang curi semuanya buah yang dah masak... Bermakna banyak lagi buah sawit yang masih muda... Tiba masanya buah tu akan masak dan aku akan petik.. Lepas tu jual dan lepas tu bertukarlah menjadi duit....... Cuma aku harap kali ni bila buah tu dah masak janganlah dia orang tolong petik dan jualkan lagi... Penig dibuatnya aku.....

Jadi kuranglah nanti "Pendapatan PASIF " aku...

No comments:

Post a Comment