01 June 2010

Dividen FELKOP 2009 = 10%

Akhirnya penantian para pemegang saham Koperasi Kakitangan Felda (FELKOP), mendapat khabar berita pembayaran dividen saham tersebut yang berakhir pada 31 Jun 2009 di bayar mulai hari ini… Kesemua pemegam saham boleh menggambil dividen tersebut di pejabat masing-masing melalui kerang kewangan masing-masing. Kesemua jumlah diviben teah dihantar melalui cek diatas akaun projek dimana pelapur bertugas...

Seperti tahun-tahun sebelumnya, Felkop masih mengekalkan pembayaran divdennya iaitu 10%. Dari pengalaman saya selama mencarum didalam Koperasi ini selama hampir 10 tahun Felkop masih mengekalkan pemberian dividen tidak kurang dari 10% setiap tahun. Ini merupakan satu prestasi yang baik dan satu peluang kepada semua ahli untuk menambah pelaburannya walaupun tertakluk kepada potongan gaji bulanan saja. Cara yang baik ialah dengan membuat potongan gaji yang yang maksimum setiap bulan mengikut syarat yang telah ditetapkan.

Selain menerima dividen yang tinggi setiap tahun. para pelabur juga dapat meniknati beberapa kemudahan yang sediakan seperti memohon pelbagai pembiayaan yang berkaitaa dan mendapatkan pelbagai bantuan kebajikan.

Walau apa pun kita seharusnya bersyukur dengan apa yang diperolehi. Jadi, saranan saya kepada semua yang mendapat keuntungan dividen, tidak kiralah dari sumber mana pun, peruntukanlah sebahagian daripadanya untuk dilaburkan dalam diri sendiri seperti membeli buku, menghadiri seminar atau bengkel atau menyambung pengajian di dalam bidang yang anda minati!

Semoga dengan usaha melabur berterusan dalam ilmu pengetahuan akan membuahkan hasil yang menguntungkan kepada kita semua.

No comments:

Post a Comment