25 May 2010

Gaji Aku Dah Mas...huk......

Akum Semua....

Hari ni pepagi aku dah buka noline maybank2u.... Tujuannya tak lain tak bukan... nak tengok gaji dah masuk ke belum.. Walaupun memang aku dah tahu yang gaji memang dah masuk sebab hari ni 25 haribulan....

Kau tahu kenapa aku tetap nak chek gaji dah masuk ke belum.... Senang aje, dah memang tabiat aku macam tu..... bila gaji masuk aje pepagi aku dah buka online banking untuk uruskan semua pembayaran bil dan hutang-hutang yang aku ada....... Boleh kata semua bil dan hutanglah, bil hphone, telipong, astro, kad kredit dll aku bayar guna on line....Aku terus bayar semua... Biasasanya tak akan ada yang tinggal..... Cuma satu aje yang selalunya aku bayar tunai iaitu pinjaman kereta.... kau tahu kenapa.... sebab aku tak leh nak chek yang aku bayar tu sampai atau tidak ke Public..... So aku bayar tunai kat mesin ATM Pubilc dah pasti ianya dah dikreditkan kat akaun pinjaman aku....Simpan resit.........

Lepas tu perasaan aku akan rasa sangat tenang gembira... Kenapa ????? senang aje duit baki tu aku leh guna semua sebab dah tak ada bil-bil yang perlu aku bayar lagi utk bulan ini.... Pasal simpan..... semamangnya aku dah buat potongan gaji setiap bulan........

Kesimpulannya.........
BIAR TAK BANYAK DUIT YANG PENTING TAK BANYAK TANGGUNG HUTANG......

No comments:

Post a Comment