03 July 2012

Dividen Koperasi Permodalan Felda Mula dibayar...


Salam semua...

Hari ni  dikhabarkan  berita gembira bahawa Koperasi Permodalan Felda (KPF) telah mula membuat bayaran dividennya kepada semua pemegang saham. Sejumlah 10% dividen yang telah diistiharkan pada Mesyuarat Agung tahunanya pada 22 Jun lepas talah dikraditka ke dalam akaun bank setiap pamegang sahamnya semalam. Bakinya 8% lagi akan dibayar setelah mendapat kelulusan Suruhanjaya Syarikat Malaysia kelak.


Satu yang istimewanya bagi pelaburan di Koperasi Permodalan Felda ialah, kita semua tak perlu memperuntukkan sebahagian dari pendapatan dividan mahupun bonus yang kita bagi tujuan pembayaran zakat. ini kerana pelaburan kita di KPF telah dibayarkan zakat oleh KPF. Jagi apa yang kita terima adalah bersih. Apa yang perlu ialah kita peruntukan sedikit untuk buat amal sedekah kepada yang memerlukan.


Nasihat dari aku....Walau apa pun kita seharusnya bersyukur dengan apa yang diperolehi. Jadi, saranan saya kepada semua yang mendapat keuntungan dividen, tidak kiralah dari sumber mana pun, peruntukanlah sebahagian daripadanya untuk dilaburkan dalam diri sendiri seperti membeli buku, menghadiri seminar atau bengkel atau menyambung pengajian di dalam bidang yang anda minati!


Semoga dengan usaha melabur berterusan dalam ilmu pengetahuan akan membuahkan hasil yang menguntungkan kepada kita semua..

No comments:

Post a Comment