29 October 2011

Macam-Macam Jenis Ayam : AYAM BANDAR, AYAM KAMPUNG, AYAM HUTAN, BAPAK AYAM..

Sabung apa yang aku tulis pada post lepas... Invest Ala Ayam Daging.. Terlintas dekat kepala aku... kalau kau orang perasan..sebenarnya kita nii dikelilingi oleh 2 jenis kumpulan orang.
Pertama kumpulan orang kaya, banyak duit, tapi tak tau duit nak buat apa. Mereka ni dok rumah bungalow, kereta mewah, beriman, pakaian berjenama, pasif income hebat, positif, sentiasa mencari peluang, ingin kan maklumat tepat dan cepat. Dan satu lagi kumpulan orang miskin, tak de duit, duit tak cukup. Diri aku nii pulak dlm kumpulan mana ekk? Yang pasti setakad nii bukan golongan kaya.. tapi tak lah sampai tergolong dlm golongan miskin atau pun papa.. Minta dijauhkan lah ....

Tapi macam mana ye aku nak jadi golongan yang pertama tu... Aku sebenarnya dah bosan dengan apa yang aku lalui sekarang.. Tapi masih tak berani nak buat macam golongan pertama tu... Sebabnya pasif incone masi ciput sangat..

Penat lah kerja makan gaji.  Asyik kenah arah aje.. Lepas tu keja ikut time... Nak buat suka-suka pun tak leh... Wktu keja kalau nak keluar kena isi borang.. Nak cuti kena isi borang dll lagi lah..  Dok geram-geram layan perasaan. Tu lah aku terfikir, macam mana lah aku boleh bekerjasama dengan orang kaya? Maksud aku..yang kaya tambah kaya.. yang aku miskin nii berubah jadi sederhana.. win win lah
Cadang nak buat kerja part time.. tapi nak buat apa ekk?? Nak niaga pasar malam.. nak niaga apa lak? Nak buat ebook.. cerita pasal apa... lepas tu ada orang beli kee? Tapi apa yang aku tau cuma kebun sawit aje.. Nak rempit kat bidang sawit modal tinggi.. Lain tu tahulah  Sikit-sikit pasal financial. Bukan apa.. kalau boleh dapat 1-2K extra money sebulan syok gak kan. Boleh gak invest kat ASB. Harapan tuu melampau.. tinggi menggunung. heh hehe. Usaha tak tak dee pun..........

Alangkah bagusnya.. kalau dah de pasif income yang banyak... Tak payah keja makan gaji lagi kan.... Duduk aje ade income.... Lepas tu blh buat apa kita suka kan.... Kalau nak tambah income pun kita boleh buat apa yang kita suka... Tak payah terpaksa buat benda yang tak kita suka kerana terpaksa nak dapatkan duit belanja... Betul tak... Tapi Nak buat ape.... Tension........
Alamak....... Kau orang mesti tunggu pasal investor ala ayam kampung kan.. Macam mana lah aku nak jawab ye.. Sebenarnya aku masih tak ade idea lagi ni.... sebabnya aku pun sebenarnya investor ala ayam daging.. Nahas.. nahas aku.. Mampus .. hhe hehe hehe.. Nantilah tunggu aku dapat idea.......... Tungguuuuuuuuu.........

1 comment:

  1. gan barangkali punya knalan bandar ayam yg ke uangnnya bagu?

    boleh deh agan share ke blog ane makasih

    ReplyDelete