17 October 2011

Kereta Mahal Pun Boleh Terbakar

Salam,

Sememangnya pos kali int mungkin telah anda baca. Namun iianya sekadar untuk renungan kita bersama.....

Kereta mahal dan mewah tak semestinya perfect..itulah ungkapan yang aku boleh berikan kepada pemilik sebuah Lamorghini Gallardo yang berharga RM1.6juta. Cerita ini dipaparkan di akhbar The Star pada 24 September 2011.
Lamborghini Terbakar...Kereta Mewah Pun Boleh Jadi Macam ni gak...
Lebih ‘menyayat hati’ kereta sport mewah yang bernombor 18 ini sepatutnya membawa Kekayaan Yang Terjamin kepada pemiliknya…sebab itulah kepercayaan kaum China terhadap nombor 18.
Kejadian ini berlaku pada 23 September berhampiran di Bukit Damansara jam 11.50am. Pemilik Lamborghini ini adalah seorang businessman berusia 31 tahun (inilah yang memotivasikan aku untuk jadi businessman gak ni)…kaya nya dia..
Businessman tersebut tak mahu nama dia didedahkan memberitahu dia membawa kereta tersebut setelah seminggu tidak memandu kereta tersebut untuk memastikan kereta tersebut berada di dalam keadaan yang baik. Namun sebaliknya yang berlaku, semasa dia menuruni bukit di Jalan Beringin, ada asap keluar dari bahagian enjin. Nasib baik dia sempat menyelematkan diri.
Itulah kisah kereta…tak semua kereta mahal itu perfect.dan tak semestinya kereta lebih murah tu tak sempurna..memberi contoh kereta Perodua Kelisa isteri ku..setelah 6 tahun guna..tak pernah sekalipun kereta tersebut memberi masalah kepada kami.
Bagaimana dengan kereta Proton? begitu lah juga..tak semuanya bermasalah..ratio yang bermasalah mungkin kecil, tapi disebabkan oleh majoriti pengguna Malaysia menggunakan kereta Proton, jadi, ratio kecil menjadi besar berbanding dengan Kereta-kereta brand Toyota serta Honda.

No comments:

Post a Comment