20 October 2010

Anda Sayang Duit Anda - Renungan

Adakah anda memyayangi duit anda..... sudah pastinya... setiap hari kita berkerja dan berusaha hanya dengan mendapatkan duit.... Hanya mereka yang berkerja dan berusaha sahaja yang tahu betapa susahnya mendapatkan duit.... Sudah pastinya mereka semua akan menyayangi duit....


"OUR HARD EARNED MONEY... DON'T EVER TOUCH IT!!!"


Anda sayang duit anda, saya juga sayang duit saya. Saya nak duit saya banyak dengan cara yang sah dan halal, saya mahu beri kesenangan kepada "isteri-isteri" saya.
  • Sayang duit tapi kenapa habiskan?
  • Sayang duit tapi kenapa tak kembangkan?
  • Sayang duit tapi kenapa tak buat lagi banyak duit?

PELABURAN TERBAIK

Ramai orang kata kenapa tak KEMBANGKAN duit anda dengan pelaburan? Tapi tahukah anda apa pelaburan yang paling baik?.... MELABUR DALAM ILMU = PELABURAN TERBAIK!

Anda pernah dengan perumpamaan ALAT PANCING dan IKAN? Lebih kurang bunyinya begini;"Jika yang diberi itu ikan, maka sekali makan dah habis,tapi jika yang diberi itu alat pancing, maka ianya lebih baik kerana lebih banyak ikan yang dapat ditangkap.

Dalam kes ini;

  • IKAN = Duit segera Alat
  • PANCING = ILMU.

Mana lebih baik? Jadi setuju tak jika saya katakan pelaburan yang paling baik adalah melabur dalam ILMU..

No comments:

Post a Comment